Sparvöga

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Viveca - 24 november 2009 19:08

Har fått remissbekräftelse från Nu-sjukvården, ortopeden. För närvarande ligger väntetiden på c:a 6 månader.

Tur jag skrev en egenremiss, efter den fick jag förtur på handkirurgen, fattar inte hur prioriteringen kan skilja så.

Efter ett halvår kommer min hand vara totalt obrukbar, men de kanske missade neurologikursen på ortopeden?


Imorgon ska jag roa mig med att begära kopia på remissen, namnet på den läkare som gjort prioriteringen, samt fråga denne vad som händer med en nerv som ligger i kläm för länge och vad som händer med muskler som inte får någon nervstimuli. Visserligen gör vårdgarantin att det som mest ska ta 90dagar, men det är nog tillräckligt lång tid för att min hand ska sluta funka helt.


Hoppas på att handkirurgen slussar mig rätt och kan lite mer om nervernas funktion, suck!

Av Viveca - 24 november 2009 08:50

Väntade på samtal från veterinären igår, fick till sist tag på assistenten idag igen. Veterinären hade själv fått uppsöka sjukhus i sviterna av svininfluensan. De hoppas vara igång igen på torsdag.


Vilda är inte allmänpåverkad och igår kunde jag lura henne lite i hagen och lade handen över mankammen, då ruskade hon på sig, men sprang inte iväg i alla fall. Hoppas att det inte blir värre tills på torsdag. Idag ska jag försöka få rent såret om det så innebär att jag bara sprayar det med klorhexidin. Det regnar inte idag så det är ju större chans att det torkar ut och att det bakteriedödande får ligga kvar ett tag.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards