Sparvöga

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Viveca - 27 november 2009 12:18


Nu har jag hittat en ny funktion på facebook, man kan få koden på filmer man lagt in där (kanske en gammal funktion). Hittade detta gamla klippet på min äldsta dotter A och Vilda. Är drygt ett år gammalt:




Det har blivit lättare att lägga in videos nu här också och bilderna behöver man inte betala för längre. Toppen!

Av Viveca - 27 november 2009 08:41

Efter att jag pratat med veterinären igår ringde den andra veterinären upp. Hon trodde det var svampangrepp som orsakade såren och trodde inte på löss. Hennes behandlingsstrategi var att torka ut, gärna med hårtork. Beskrev jag problemet så olika för dem?


Bestämde mig för att först avlusa för säkerhets skull och sedan torka ut samt försöka återfetta om såren ser torra ut, men nu ser de hårlösa partierna mest svampiga ut efter allt regnande. Det är inte lätt att hålla en häst torr i detta väder.


Jag fick hjälp att avlusa Vilda av den snälla stallägaren igår kväll. Fy vilket äckligt medel, såg ut som spackeldamm och det sved i ögonen och näsan efteråt.


   Här är medlet: Bekämpningsklass 3, är nog lika giftigt som det ser ut.


Vilda var urduktig! Där ser man, jag som trodde det skulle bli brottningsmatch. Hon var skeptisk till en början, men jag startade med bogen och längre ned på halsen så hon fick vänja sig innan jag tog de mer känsliga ställena. Med hennes mule i en hink med foder fick jag perfekt läge att pudra i manen. Medlet verkar vara ganska uttorkande i sig så det kan ju bli en positiv biverkan om inte annat.


Liten häst fick sedan komma in i boxen och låta medlet verka över natten. Idag verkar det inte regna så mycket heller.


Nu är strategin att försöka vänja henne vid hårfönen. Spännande!

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards