Sparvöga

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Viveca - 15 mars 2011 10:29

Här skulle behöva städas och tvättas. Även jag själv skulle behöva en helrenovering. Solen skiner och fåglarna har blivit väldigt högljudda.


Dammråttorna springer ikapp på golvet och man ser dem så himla väl när det är soligt. Näsan rinner och huvudet spränger, men jag tänker nog strunta i allt det där (utom solen och fågelsången) och försöka ta mig ut på en häst eller på egna ben. Det beror på hur kroppen känns i rörelse;) Att "åka" häst hade varit perfekt, men jag vet en som är ganska pigg.


  

Det tar lång tid vör svallisen mellan hagarna att smälta. Här står hästarna och ber att matte skall öppna till favorithagen (bild från igår).  


Jag öppnade älsklingshagen igår och hästarna sprang som galningar. Sedan hade vi en lek och busstund. Marko var lite väl på några gånger men han stannade dock fast väldigt nära. Jag fick dem sätta fart igen med lite tjat och smackningar och fick dem till och med på någon slags volt runt mig ett par gånger. Jag fick iväg dem och kunde kalla in dem till mig med vissa koncentrationsstörningar dock. Det var ju mycket lukter, ljud och synintryck i vårvädret. Det är kul när det liksom bara funkar utan för mycket tänkande. Det var dock svårt att filma samtidigt.


Efter Markos första "busattack" försåg jag mig med en pinne, dock i kortaste laget, men det funkade att få honom att stanna lite tidigare. De där slidestoppen i leran är lite läskiga ibland. Sedan blev det lite kli med pinnen också:)


När jag gick och hämtade höet sprang de till den andra hagen och vad Vilda höll på med vet jag inte eller om det bara var en glimt av hur stor hjärna de har ibland, som visade sig. Tills slut kom hon tillrätta i alla fall.


Så för er som inte orkade se hela filmklippet igår så har jag kortat ned det litet:


Glad vår på er alla och oavsett hur ni mår eller hur mycket ni har att göra så sätt er i solen en liten stund i alla fall. Kanske är det enda jag lyckas med idag med, men det gör gott:)


Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards