Sparvöga

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Viveca - 26 februari 2011 12:53

Tja, vad möttes jag av när det var dags för hästarnas frukost?


 Is på vardagsrumsfönstren.



   

Is på snön


   


Istappar på hästarna.

    

Två små bambi på hal is fick frukosten inne för att tina upp...

 

Det var ett glasyrtäcke av is på allt ute. Jag som tänkt rida idag. Igår fyndade jag nämligen äntligen den sadeln jag ville ha. En Thorowgood T4 (allround) i rätt rumpstorlek.


  Den nya 17 tums till vänster. Den "gamla" 18 tums till höger. Båda för låg manke  

Marko fick testa den större och den satt perfekt.


Jag testade ju koppjärnet på honom för ett tag sedan och det satt ju som en smäck. Det vita koppjärnent som sitter i är x-vid och det är även det som sitter i Vildas nya sadel, men hon behöver ett xx-vid, vilket visade sig ännu mer nu när sadeln var bättre i storleken. Mats skall böja till det så sparar vi 300kr:)

 

Det blev inget GHS för mig, bla. för att jag varit bekväm och hållt mig hemma;)

Jag har dock tittat på några av programpunkterna via Webb-tv. Bl.a Clinicen med Andreas Helgstrand som jag tyckte var riktigt bra.


Hade tänkt att kanske hinna med en snabbvisit på Euro horse-mässan men ska sanningen fram så är det nog ingen risk att visiten blir snabb. Jag får vara hemma och städa för det behövs verkligen. Så kanske är det tur att vädret satte stopp för mina planer...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

För ett år sedan

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards