Sparvöga

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Ett ganska intetsägande inlägg...

Av Viveca - 3 juli 2011 10:10

Ska försöka mig på ett inlägg. Det blir långt mellan dem nu.


Jag har tappat sugen lite efter min vurpa förra veckan. Min kropp är stel och ömmar, min ena hand är fortfarande öm och svullen. Inga barn har varit här det senaste. De har fullt upp med sommarjobb, hälsa på släktingar och åka på musikfestivaler.


Mats jobbar och sliter. Jag gillar att vara ensam. Det är en av fördelarna att jobba natt. Att vara helt själv med sin kopp kaffe, eller hästpyssel eller annat när de andra är i skolan och på jobbet. Men nu var jag hemma från jobbet både på måndagen och tisdagen och skall jobba först inatt.


Hemma får jag ingenting gjort. Jag blir bara rastlös. Jag tittar till mina små hästvänner flera gånger per dag, och pysslar om dem i hagen men har ändå dåligt samvete för att vi inte hittat på något på en hel vecka. En del av mig vill ta en ridtur på Vilda både för min och för hennes skull, men så är jag rädd att hon skall dra till axeln och handen innan jag skall jobba igen.


Hästarna skulle behöva få ordentliga genomborstningar och byta täcken. Mats skall hjälpa mig att ta in dem, eftersom de tar det lugnare om vi tar båda på en gång, men han har jobbat sent varje kväll och hela helgen. Imorse skulle vi ta in dem men då började det ösregna, vilket gjorde att det kändes lite lätt meningslöst.


I eftermiddag skall de in oavsett väder.


Här hemma ser det ut som ett bombnedslag kanske skulle jag ta tag i det? Hittade en påbörjad roman igår kväll, kanske skulle jag skriva när jag ändå inte får något gjort?


Nu har jag bara tre nätter kvar innan semester.


Planen för idag får bli att sätta igång tvätt- och diskmaskin. Skriva en stund. Fylla på vatten åt kusarna. Fikapaus, vattna blommor. Plocka och börja städa. Sedan är det nog dags att ta in hästarna, hoppas jag. Får se om planen håller;)


Nästa vecka får vi besök igen. Denna gången av min moster, en kusin och kusinbarn. Det skall bli trevligt och ännu en anledning till att få städat.


  

Hjälpte grannen att ta in hennes lilla Puma ett par kvällar. Så söt

  Passade på att hälsa på skogstrollens mammor   En Vilda i miniatyr       Hästarna har fått nya kompisar i sommarhagen. Kattgrannar som flockas varje kväll runt hagen och vissa modiga individer går in i hagen.   Trotsade tyngdlagen igår och lyfte tornet på plats. Nu kan inte katterna använda det som pall för att nå upp till köksfönstret och krafsa på rutan:) Sofia njuter i skuggan.


Ha en bra dag alla!



 
 
Kim

Kim

3 juli 2011 13:26

Låter lite som om du har fastnat lite i ett vakum.
Det händer mej rätt ofta...har mycket som jag skulle/vill/borde göra men inte inte.
Då är det bra att bjuda hem folk, då får man plötsligt fart igen :-))
Sen brukar det rulla på lagom igen, i alla fall för mej.

Hoppas ni får in hästarna idag och kan pyssla ordentligt, det är själsgodis det.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Viveca

3 juli 2011 13:39

Ja det där vakumet har jag hamnat i förr;) Datorn kan man fastna i med. Enligt senaste rapporten är Mats på väg hem så det blir nog lite hästmys och kanske till och med en promenad om inte blinningarna är för envetna nu på dagen:)

 
kicki

kicki

3 juli 2011 17:21

jag känne rigen det där jag med. det är lätt hänt att bara bli sittandes...men småningom kommer man igång igen!
jag tycker inte du ska ha så dåligt samvete, din kropp är ändå viktigast och den måste få återhämta sig efter den smällen ju. pållarna klarar sig!
kramen

http://kaa.bloggplatsen.se

Viveca

4 juli 2011 01:36

Jo så är det ju faktiskt. Vi fick till sist in dem för en storrengöring;) när Mats äntligen kom hem. Klockan 12,30 skulle han jobba en halvtimme till var det sagt. Han kom hem 18,20;) Men äldste sonen kom förbi så han hjälpte Mats att leda tillbaka hästarna till hagen så jag kunde duscha! Lyxigt med hästskötare. Här på jobbet var jag tvungen att piggna till för nu är det sommar och mycket att göra igen.

Pållarna klarar sig. De mår bra av att slappa och tugga gräs, men semestern skall ägnas åt hästträning hoppas jag:)
Kram!

 
Stina

Stina

7 juli 2011 08:20

Man ska inte ramla av efter 25 ... man ska bara inte det !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Viveca

8 juli 2011 14:47

Nej, det har du rätt i Stina, men du har väl inte hållt dig från markkänning heller;)
Nu har jag ramlat av båda hästarna en gång så nu är det väl jämnt fördelat och färdigt;)

Avramlingen på Vilda var dock mindre dramatisk. Hon ställde sig och åt när jag hade spänt sadelgjorden för dåligt och åkte runt i första kurvan;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viveca - 11 juli 2017 16:08

Anekdotisk bevisföring är något som används allt flitigare på diskussionsforum. Det kan handla om rasism, antiabortpropaganda, antivaccinationskampanjer m.m.   Till skillnad från vetenskaplig evidens handlar bevisen om något som personen i fråga ...

Av Viveca - 27 februari 2017 14:30

Första förlossningspraktiken är nu avslutad.   Tjugofyra förlossningar har jag nu i bagaget. Endast en av dem avslutades med sugklocka, övriga har varit normala, vaginala förlossningar. Trots sömnbrist, späckat schema med en hel del vanligt plu...

Av Viveca - 8 januari 2017 12:51

Tredje veckan av VFU på förlossningen är gjord och jag har bistått vid nio förlossningar. Det är fantatstiskt att få vara med i ett så viktigt ögonblick i kvinnors och pars liv.   Många lärdomar har jag fått med mig och mycket har jag kvar att ...

Av Viveca - 4 december 2016 11:10


    Det är två veckor kvar till praktik. Första perioden börjar med Förlossningskonst I i 8 veckor. Därmed startar även jakten på de 50 förlossningarna som skall vara avklarade innan examen.   Före dess är det en hel del studieuppgifter som ...

Av Viveca - 4 december 2016 00:27

Ja, kanske... Mitt nya liv som student har pågått i några månader nu. Inser att det bara är drygt ett år tills jag är färdig barnmorska. Ända sedan jag väntade A dvs 24 år sedan bestämde jag mig. Sedan jag skilde mig och flyttade lite längre bort fr...

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards