Sparvöga

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Viveca - 20 oktober 2010 15:56

Är seg som en deg efter två jobbnätter, trots att det varit ganska lugnt på jobbet. Det är kallt och ruggigt, fuktigt och några plusgrader. Har eldat, men inte riktigt fått upp värmen ännu.


Börjar vänja mig vid rutinerna här hemma nu. Hästfodring, elda, klådbehandling, hästfodring, laga mat, elda, hästfodring;) Nej, det är mest mellan jobbnätterna det blir lite tjatigt. Måste ta mig i kragen när det gäller att få tränat hästarna nu. Måste tömköra den lilla tjocka och få ett bett i munnen på klihästen;) Får hoppas han inte associerar för mycket till munstegen och elstöten i baken.


  

Nu går det bra att få på Marko grimman igen. Han står helt still och försöker inte backa ifrån mig i hagen. Tänk vad litet morötter kan hjälpa till med. Han har även fått belöning vid kortisonbehandlingen, då det kan svida lite pga småsåren. Han har blivit lite krävande i stallgången och tigger efter belöning. Inte alls på samma sätt som Vilda dock. Det räcker att ignorera honom en stund så slutar han puffa och skrapa.


Nu skulle jag haft en god bok och som den tekniknörd jag är har jag börjat jämföra olika läsplattor. Förut tyckte jag inte det verkade vara något alternativ till riktiga böcker, men nu börjar det komma bättre grejor på marknaden. Utbudet av svenska E-böcker är väl inte så jättestort ännu, men kanske blir läsplattan årets juklapp?


Nu när jag är så hemmakär så lockar tanken att slippa åka till bokhandeln eller biblioteket. Bara att tanka ned en ny bok efter behag. Gillar visserligen att ha böcker i bokhyllorna, men har ju ganska många och då är det trevligast att ha illustrerade böcker att bläddra i. Just skönlitterära böcker är ju till för att läsas:)


Den läsplatta jag fastnat för heter Iriver Cover story och är uppföljaren till Iriver Story, som fick bäst i test i Pc för alla.


Är det någon som testat läsplattor eller har andra funderingar? Skriv gärna en rad om vad ni tyckte.

Presentation

Hästarna

  

Vilda f. 2006

Korsning Nordsvensk brukshäst/Gotlandsruss

 

 

Marko f. 2008

Nordsvensk brukshäst 

f: Bronco 1980

m: Vega 22825

Vädret

Vädret Henån

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Citatet

"I framtiden kommer varenda kotte att vara berömd i en kvart"  Andy Warhol

  


Ovido - Quiz & Flashcards